عید سعید مبعث رسول اعظم حضرت محمد (ص)، روز سربلندی انسان و روز بلندای بانگ توحید، بر همه جهانیان به خصوص شما همکاران گرامی تبریک و تهنیت باد.

درود بر حبیب خدا، محمد مصطفی (ص) که جهان را از حلاوت محبت خداوند پرکرد و زمان و تاریخ را از موج تکبیر آکند. بعثت حضرت رسول از الطاف بی پایان خداوندی بود که جلوه‌های شکوهمندش تا کرانه‌های ناپیدای زمان امتداد یافته است. پس از قرن‌ها خشک سالی معنویتِ مزرعه حیات، ابرهای سایه گستر رحمت الهی بر کویر اندیشه‌ها سایه انداخت و باران عشق، مهر ورزیدن و مهربان زیستن بر کویر تفتیده دل‌ها بارید. باردیگر باغ رسالت به بار نشست و زیباترین شکوفه هستی شکوفا شد و دل نورانی حضرت محمد (ص)، تجلی گاه نام و کلام خدای سلام و آیین اسلام گشت.

زیباترین تصویر از بعثت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و جهان پیش از آن، درکلام حضرت علی علیه السلام آمده است. آن پرورده مکتب حضرت محمد (ص) در نهج البلاغه چنین می‌فرماید:«پروردگار رسولش محمد را در هنگامه‌ای فرستاد که فاصله قطع رسالت‌های آسمانی و وحی الهی به درازا کشیده بود. مردمان درخواب بلند بی خبری فرو رفته و فتنه‌ها کمر به تباهی آفرینی بسته بودند. آتش جنگ‌ها زبانه می‌کشید. دنیا تیره بود و پرفریب، خزان زده بود و یأس آفرین و بی برگ و بار. خشک سالیِ معنویت بود و قحطی حقیقت. نشانه‌های هدایت فرسوده و پرچم‌های گمراهی افراشته بود…. روزگاری بود میوه اش فتنه، خوراکش مردار و کسب و کارش آلوده، در دل‌ها هراس بود ودر دست‌ها شمشیر» که در این هنگام، خداوند پیامبرش محمد را برانگیخت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *